WhatsApp be the head of messaging apps globally


Instant messaging app WhatsApp is the most popular messaging app all over the world and is used in 109 countries, or 55.6 percent of the world, a new report said on Wednesday.
The countries include India, Brazil, Mexico, Russia and many other countries in South America, Europe, Africa, Asia and Oceania.
WhatsApp currently has over one billion monthly active users. In India, over 70 million people use the messaging service.
Of the 187 countries that SimilarWeb -- a Britain-based information technology company -- examined, WhatsApp was the world leader claiming 109 countries.
"Facebook's Messenger app came in second overall, claiming 49 countries including Australia, Canada and the US. After Messenger, Viber was the only other messaging app to claim 10 or more countries," the report said.
Viber has strong popularity in Eastern Europe and is the top app in Belarus, Moldova, Ukraine, among others, and as of April 2016, Viber was installed on 65 percent of all Android devices in Ukraine.
Line, WeChat and Telegram are three other messaging apps claiming multiple countries with China, Iran and Japan representing countries using one of these apps.
The report also said that BlackBerry's BBM is still used by the masses in at least one country in the world: Indonesia.
"As of April 2016, the app was installed on 87.5 percent of all Android devices in the country, far surpassing any other country in terms of BBM use," the report noted.
In the US, only 0.42 percent of Androids had the BBM app, with Australia and Britain showing slightly higher use
تطبيق رسائل ال WhatsApp هو التطبيق الرسائل الأكثر شعبية في جميع أنحاء العالم، ويستخدم في 109 بلدا، أو قال تقرير جديد 55.6 في المئة من العالم يوم الاربعاء.

وتشمل بلدان الهند والبرازيل والمكسيك وروسيا والعديد من البلدان الأخرى في أمريكا الجنوبية وأوروبا وأفريقيا وآسيا وأوقيانوسيا.

يحتوي ال WhatsApp حاليا أكثر من مليار مستخدم نشط شهريا. في الهند، أكثر من 70 مليون شخص يستخدمون خدمة الرسائل.

من 187 بلدا أن SimilarWeb - شركة تكنولوجيا المعلومات مقرها بريطانيا - درست، كان ال WhatsApp رائدة على مستوى العالم مدعيا 109 دولة.

"جاء رسول التطبيق الفيسبوك في الثاني في الترتيب العام، مدعيا 49 دولة من بينها استراليا وكندا والولايات المتحدة. وبعد رسول، وكان فايبر الوحيد تطبيق المراسلة الأخرى للمطالبة 10 بلدا أو أكثر" حسبما ذكر التقرير.

فايبر ديه شعبية قوية في أوروبا الشرقية وهو التطبيق الأعلى في روسيا البيضاء ومولدوفا وأوكرانيا، من بين أمور أخرى، واعتبارا من أبريل عام 2016، تم تثبيت فايبر على 65 في المئة من جميع أجهزة الروبوت في أوكرانيا.

الخط، WeChat وبرقية ثلاثة تطبيقات المراسلة الأخرى بدعوى بلدان متعددة مع دول الصين وإيران واليابان تمثل باستخدام أحد هذه التطبيقات.

وقال التقرير أيضا أن BBM بلاك بيري لا تزال تستخدم من قبل الجماهير في بلد واحد على الأقل في العالم: اندونيسيا.

"، اعتبارا من أبريل عام 2016، تم تثبيت التطبيق على 87.5 في المئة من جميع أجهزة الروبوت في البلاد، متجاوزا بكثير أي بلد آخر من حيث استخدام BBM" لاحظ التقرير.

في الولايات المتحدة، وكان في المئة فقط 0.42 من أجهزة Android التطبيق BBM، مع استراليا وبريطانيا تبين استخدام أعلى قليلا.
.

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

تحديث أندرويد 2.3.6 يصل إلى نيكسوس إس مرة أخرى .. هذه المرة بدون مشاكل! (طريقة التحديث)

صور جميلة 2013 - اجمل صور 2013 - تحميل صور جديده 2013 - تنزيل اروع صور